19 juni 'Valleienwandeling' in de omgeving van Lagoa/Carvoeiro
Het weer begon sneu (bewolkt en wat motregen), bij de start gelukkig droog, en klaarde halverwege de wandeling zienderogen op tot tropische warmte en vochtigheid. We verzamelden voor de koffie & pastel de nata bij Cervejería O Pescador halverwege Lagoa en Benagil. Voordat de wandeling begon werd afscheid genomen van Theo en Anna Knoop. Zij gaan vanwege gezondheidsproblemen terug naar Nederland. Hans B dankte Theo en Anna voor hun tomeloze inzet voor de wandelvereniging en wenste hun alle geluk in Nederland.

Om 10 uur had iedereen z’n koffie gehad en konden we vertrekken. De wandeling ging door velden en valleien, door droge beekbeddingen en over steenachtige oevers tot aan het huis van “de Rus”. Hans W. wist te vertellen dat het ooit zo grote huis al 20 jaar leeg staat omdat de eigenaar in de gevangenis was beland. Het hele interieur is gesloopt/gestolen/door de natuur overgenomen.
De wandeling ging weer verder, nu over een stukje asfaltweg totdat we weer een zandpad insloegen en al dalend op een kruispunt aankwamen wat de oplettende wandelaar zou kunnen herkennen van een uur geleden. Vandaar weer door de natuur, stijgen en dalen, honden achter een hek, een klein stukje schaduw onder een gigantische pijnboom. En opeens was daar weer de weg waar we waren begonnen. Ruim 2 uur konden we wandelen door een verlaten landschap in een verder druk bewoond en toeristisch stuk van de Algarve.

De lunch werd georganiseerd  bij (lid van de wandelclub) Maddy van Kleef. Haar man Dave had een driegangenmaaltijd met 5 keuzes voor het hoofdmenu  voorbereid. Het eten smaakte prima. Zij boden aan  volgend jaar juni  de lunch weer te willen verzorgen.

Vermeldenswaard is dat oud-voorzitter Martin en zijn Armanda na een jaar van gezondheidsproblemen, ook bij de lunch waren, en dat ze vanaf september weer mee gaan lopen. Voorzitter Hans B. gaf een kort verslag van het afgelopen wandeljaar en een vooruitblik op het volgend seizoen. Er hebben zich al voorwandelaars aangemeld voor september, oktober, november en december. Hij dankte daarna Hans W en Wilma voor het organiseren van de wandeling. Ook gaf hij aan dat Cor en Bidi Snoek hun huis hier hebben verkocht en terug gaan naar Nederland.

Tot slot  bedankte hij iedereen en wenste allen een goede zomer.
De foto's hieronder geven een impressie van de wandeling: klik op een willekeurige foto en er gaat een nieuw venster open. In dat venster kunt u met de pijltjes links en rechts door deze foto's bladeren. Rechtsonder staat het "kruisje" om het fotovenster weer te sluiten.
Voorlopers :  Wilma & Hans
afstand/duur :  7 km / 2 uur, 15 min
moeilijkheid : licht / middelzwaar
aantal deelnemers : 32/39 (lopen/lunchen)