20 oktober in de omgeving van Albufeira
Op een zonovergoten woensdagochtend 20 oktober verzamelden zich de leden van de wandelclub Algarve bij een klein koffietentje op het Zone Industrial gebied Vale Santa Maria. Blijkbaar was er enige verwarring omdat er gelijknamige koffietentjes lijken te zijn. Dus een leerpunt is om de adres aanduiding zo nauwkeurig als mogelijk te omschrijven en daarbij dan de aangegeven routebeschrijving op de aankondiging van de wandeling te volgen.

Na een klein oponthoud konden we dus van start. En al snel liepen we in het mooie achterland van Albufeira. De wandeling was makkelijk en in het eerste deel was er nog een aangenaam windje. De tweede helft was aanzienlijk warmer. Maar wie klaagt er hier over het weer als je weet dat het in Nederland echt najaarsweer is.

Aangekomen bij het restaurant São Martinho stonden er in de halfopen serre tafels voor ons klaar. Ook daar gelukkig een verkoelend windje.
Graag maak ik van de gelegenheid gebruik om nog een verbeterpuntje aan te reiken.
Als je de keuze voor een menu opgeeft, kip, vlees of vis, zet dit dan ook even in je agenda, digitaal of papier. Dit voorkomt een ietwat gestresste restauranthouder, een te hoge rekening voor wel bestelde maar niet afgenomen maaltijden en teleurgestelde mede wandelaars die niet kunnen eten hetgeen ze besteld hebben.

Ook wil ik hier nog even een digitaal applaus voor onze voorzitter Hans en zijn Henriette. Zij maken het mogelijk dat we iedere maand weer een dag met een gouden randje hebben. Want wie je ook spreekt iedereen geniet heel erg van deze maandelijkse, gezellige wandeldagen. En niet iedereen realiseert zich dat daar achter de schermen echt werk voor gedaan wordt. Dus Hans en Henriette, namens alle leden, dank voor jullie inzet.

Voorlopers : Ans
afstand/duur : 8 km
moeilijkheid : licht (2 klimmetjes)
omstandigheden : stralend wandelweer